Sony PlayStation Portable
Rewolucja w przenośnym graniu. Tymi słowami najprościej określić jest PSP, czyli pierwsze urządzenie mobilne, któremu udało się zapewnić jakość choćby w niewielkim stopniu zbliżoną do pełnowymiarowych konsol. Handheld Sony pojawił się w 2004 roku i z miejsca zyskał ogromne grono zwolenników (ponad 82 miliony sprzedanych egzemplarzy). Urządzenie wyposażono w mocny jak na owe standardy procesor MIPS R4000 zdolny pracować z taktowaniem do 333 MHz, a także GPU z 2 MB VRAM i 32 MB pamięci operacyjnej, które w poźniejszych rewizjach rozszerzono do 64 MB.
Dlaczego Sony PlayStation Portable? PSP dzisiaj wywołuje jedynie uśmiech politowania, ale w czasach gdy smartfony dopiero raczkowały, 4,3-calowy ekran panoramiczny ukryty w kieszeni naprawdę robił furorę.
Za emulację kieszonkowej PlayStation najlepiej zabrać się przy pomocy programu PPSSPP. Narzędzie posiada przyjemny dla oka, polskojęzyczny interfejs i ogromny pakiet przydatnych funkcji, pozwalających tchnąć nowe życie w gry pisane z myślą o niewielkim ekranie i rozdzielczości 480x272 piksele. Emulator radzi sobie z około 85-90 procentami gier wydanych pierwotnie na PSP, wzbogacając obraz o liczne udoskonalenia.
PPSSPP potrafi renderować scenę w dowolnej rozdzielczości, gwarantując tym samym Supersampling, z opcjonalną synchronizacją pionową. Narzędzie umożliwia ponadto m.in.: skalowanie tekstur, dodanie postprodukcyjnego wygładzania krawędzi FXAA, a nawet nałożenie nieobecnych w oryginale filtrów (np. Bloom). W efekcie gry chodzą i wyglądają dużo lepiej niż zaplanowali ich twórcy. Warto nadmienić, że PPSSPP świetnie radzi sobie z kontrolerem od Xboksa 360 - już w standardzie aplikacja posiada odpowiedni profil ustawień przycisków.
Emulator testowałem z grą Ridge Racer 2. Procesor Core i5 6600K ze zintegrowanym układem graficznym HD Graphics 530 podołał zadaniu w rozdzielczości Full HD.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Retro granie - zestawienie najciekawszych emulatorów dla systemów PC i Android