Co zabawne, kiedy już wybór rejestratora zostanie dokonany, to potencjalne trudności, zasadniczo, maleją do zera. Konfiguracja wszystkich urządzeń AVerMedia jest bowiem bardzo prosta, a zarazem niemalże identyczna. Najpierw nagrywarkę należy podłączyć do komputera, poprzez PCI Express lub USB, a następnie podłączyć do niej dwa kable HDMI. Jeden do urządzenia, z którego chcemy przechwycić obraz, drugi zaś - wyświetlacza, czyli monitora lub telewizora. Wyjątek stanowi model LGP2 Plus, który, jak już zostało wielokrotnie wspomniane, w ogóle nie potrzebuje komputera, o ile zadowala nas wyłącznie nagrywanie obrazu, nie strumieniowanie. W takim scenariuszu należy zadbać za to o kartę microSD o odpowiednio dużej pojemności. Rozsądne minimum to 16 GB. Pozostaje tylko kwestia oprogramowania. LGHD2 i LGP2 Plus działają według modelu Plug and play, nie wymagając sterownika, ale i tak instalacja aplikacji towarzyszącej RECentral jest raczej obligatoryjna - to dzięki niej uzyskujemy bezpośredni dostęp do głównych funkcji rejestratora, a więc nagrywania i strumieniowania obrazu. Przechodząc do modeli LGHD LITE i LGX2, software producenta okazuje się być powiązany ze sterownikiem. Fakt faktem producent umożliwia również pobranie samego sterownika, ale ten zapewnia tylko widoczność urządzenia przez komputer, nie dostęp do jego funkcji.
Sam sterownik, jako pakiet niezależny, przydaje się tylko wtedy, gdy zamiast RECentral chcemy wykorzystać oprogramowanie firm trzecich, na przykład popularne programy OBS Studio lub XSplit. AVerMedia daje taką możliwość. Tak więc korzystając z dobrodziejstw nagrywarki można jednocześnie używać znanego już oprogramowania - to, nawiasem mówiąc, istotna zaleta rozwiązań tej firmy. Wystarczy tylko wybrać odpowiednie źródło przechwytywania. Zaletą oryginalnego RECentral jest jednak możliwość wolnego od opóźnień przesyłu nagrywanego obrazu na ekran komputera, w czasie rzeczywistym. Rezultatem jest możliwość prowadzenia transmisji bezpośrednio przed komputerem, co, w naszym odczuciu, jest bardzo wygodne. Tym sposobem nadawca może szybciej zareagować na zgłaszane przez widzów problemy techniczne, brać udział w czacie tekstowym czy, wreszcie, na bieżąco modyfikować ustawienia. Ale nie tylko. Przesyłając obraz z konsoli w czasie rzeczywistym na ekran komputera, przestajemy w ogóle potrzebować telewizora. Tak oto reszta domowników może wykorzystać go w inny sposób, podczas gdy gracz zadowoli się monitorem komputera. Jest to rozwiązanie o tyle lepsze od modułów strumieniowania zintegrowanych z PlayStation 4 czy Xboksem One, że zapewnia wyższą jakość i wydajność. Przykładowo, konsola Sony oferuje rozdzielczość równą maksymalnie 540p.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Akademia AVerMedia – Jak strumieniować i nagrywać obraz z konsoli?