Materiał zawiera lokowanie produktu.
Zapraszamy Was do Akademii AVerMedia - to obfity poradnik poświęcony przechwytywaniu i strumieniowaniu obrazu z gier, przygotowany we współpracy z wiodącym producentem urządzeń do prezentacji multimedialnych, wideo i monitoringu. Na przykładzie wybranych rozwiązań tej właśnie marki, korzystając z rozmaitych form prezentacji, pokażemy, jak zbudować własne centrum prowadzenia transmisji z gier. Cykl ten dedykujemy zwłaszcza osobom preferującym konsolę, czy to PlayStation 4 czy Xbox One, bo choć sprzęt marki AVerMedia, co oczywiste, pozwala przechwycić obraz z niemalże dowolnego źródła, to konsolowe ekosystemy rejestrowania rozgrywki są na tyle ubogie, że zakup dodatkowego osprzętu staje się po prostu obligatoryjny. Niezależnie czy marzy się Wam kariera streamera, czy tylko chcecie zapisać wybrane momenty rozgrywki i przechowywać je w domowej kolekcji, AVerMedia gwarantuje lepszą jakość nagrań i zdecydowanie większą elastyczność. My zaś pokażemy Wam jak z tych wszystkich dobrodziejstw skorzystać, co w pewnym sensie stanowi zarazem know-how pracy letsplayerów. Omówimy m.in. kwestie takie jak podłączenie i wstępna konfiguracja rejestratora czy niezbędne oprogramowanie, ale przy okazji pojawi się też sporo informacji o technologii i zasadzie działania tego typu sprzętu. Nie przedłużając, zapraszamy do lektury!
Można oczywiście należeć do grona tradycjonalistów czy sceptyków, ale nie da się ukryć, że letsplaye, czyli materiały wideo ukazujące kolejne etapy rozgrywki w konkretny tytuł, stały się obecnie elementem kultury masowej. Zakorzeniły się w niej przy tym tak głęboko, że czołowi nagrywacze gier pod względem wyświetleń w serwisie YouTube nierzadko potrafią zawstydzić znanych muzyków, nie wspominając już o twórcach treści popularnonaukowych i wielobranżowych blogerach. Nie ma sensu z tym dyskutować, bo z faktami, zasadniczo, się nie dyskutuje. Warto natomiast zdać sobie sprawę, że za każdym letsplayerem musi stać odpowiednie zaplecze sprzętowe. I takie właśnie zaplecze jest w stanie zagwarantować firma AVerMedia, która, nawiasem mówiąc, produkuje nie tylko rejestratory obrazu, ale także wysokiej klasy mikrofony pojemnościowe czy zestawy słuchawkowe. Przy czym temat mikrofonów i słuchawek wydaje się całkiem oczywisty, prawda? Z rejestratorami obrazu jest inaczej, bo jak można przechwycić obraz, i to z właściwie dowolnego urządzenia, a więc także charakteryzujących się zamkniętym oprogramowaniem konsol? Ano można. I nie - nie trzeba w żadnym stopniu ingerować w strukturę konsoli. Czas zatem wyjaśnić jak to w ogóle jest możliwe.
Nie da się ukryć, że letspleye, czyli materiały wideo ukazujące kolejne etapy rozgrywki w konkretny tytuł, stały się obecnie elementem kultury masowej. Przy czym, aby takie materiały móc tworzyć, należy zbudować stosowne zaplecze sprzętowo-programowe. Firma AVerMedia zajmuje się tym od wielu lat.
Technicznie rzecz biorąc, każde urządzenie do przechwytywania obrazu, jakim będziemy się zajmować w tym cyklu poradników, jest niejako przekaźnikiem. Rejestratory tego typu uzyskują sygnał bezpośrednio z kabla sygnałowego łączącego źródło i wyświetlacz, przez co jedynym wymogiem jest brak HDCP - mechanizmu szyfrującego, który intencjonalnie zapobiega kopiowaniu. Jako iż wszystkie współczesne konsole pozwalają rzeczone zabezpieczenie wyłączyć, efekt jest oczywisty, a mianowicie obraz z nich możemy zgrać bezproblemowo. Nagrywarka przechwytuje cyfrowy sygnał z wyjścia wideo, a następnie klonuje go i puszcza dwoma torami, tak, by przesłać porcję danych do kodowania (w zależności od modelu rejestratora kodowania może dokonywać albo komputer, albo ASIC nagrywarki), a jednocześnie wciąż wyświetlić oczekiwane treści na ekranie monitora lub telewizora. Jak nietrudno zauważyć, rejestrator otwiera przed użytkownikiem cały szereg nowych możliwości, spośród których zdecydowanie najistotniejsze jest nagrywanie obrazu z dowolnego źródła cyfrowego, o ile nie jest ono zabezpieczone przez wspomniane wcześniej HDCP. Konsole do gier, urządzenia multimedialne pokroju Android TV, wybrane modele smartfonów i tabletów - to wszystko staje przed posiadaczem rejestratora otworem.
Trzeba tylko pamiętać, że pojęcie rejestratora nie jest terminem ogólnym. Owszem, każdy sprzęt tego typu realizuje to samo zadanie, co jednak nie jest równoznaczne z brakiem różnic. Wprost przeciwnie - poszczególne nagrywarki AVerMedia istotnie od siebie odbiegają. Jedne, jak model Live Gamer Extreme 2, są zewnętrzne, drugie zaś - wewnętrzne, wzorem choćby modelu Live Gamer HD 2 z interfejsem PCI Express. Idąc dalej, jak już zdążyłem wspomnieć, możemy wyróżnić zarówno konstrukcje samodzielnie kodujące wideo, jak i tylko przesyłające dane do procesora centralnego, a ponadto pojawia się cały szereg osobliwości i cech specyficznych, na przykład model Live Gamer Portable 2 z funkcją nagrywania bezpośrednio na kartę pamięci, bez zastosowania komputera. W efekcie, zanim zakupi się wybrane urządzenie i rozpocznie jego konfigurację, trzeba wybrać najbardziej optymalną propozycję. Wybór jest oczywiście uzależniony od posiadanego sprzętu i wymagań, przy czym najważniejszy czynnik stanowi klasa użytkowanego komputera. Mając do dyspozycji procesor nie słabszy niż Core i7 4. generacji, możemy spokojnie kodować na CPU - jest to tańsze, jeśli chodzi o zakup rejestratora, i przeważnie pozwala uzyskać nieco lepszą jakość materiału. Odwrotnie w przypadku jednostek słabszych...
Pokaż / Dodaj komentarze do: Akademia AVerMedia – Jak strumieniować i nagrywać obraz z konsoli?