Jak już zostało wielokrotnie wspomniane, oś całego ekosystemu AVerMedii stanowi oprogramowanie ReCentral 4 - to autorskie narzędzie pozwalające wykorzystać możliwości rejestratora, które instalujemy wraz ze sterownikiem. Aplikacja wita użytkownika bardzo czytelnym i, co ważne, spolszczonym interfejsem graficznym, w którym szybko odnajdziemy wszystkie kluczowe opcje. Zasadniczo każda nagrywarka marki AVerMedia ma dwie funkcje, a mianowicie może obraz przechwytywać do pliku lub strumieniować, przy czym w obydwu przypadkach istnieje możliwość wzajemnego nałożenia kilku elementów. I tak, pomijając najbardziej oczywisty obraz z gry, materiał możemy wzbogacić obrazem z kamerki wideokonferencyjnej i plikami graficznymi, a dodatkowo producent przewidział nawet ikonę informującą o chwilowej nieaktywności nadawcy. Co ciekawe, strumieniując rozgrywkę do jednego z serwisów, możemy jednocześnie kodować materiał wideo na dysk komputera, czyli funkcje nagrywarki dają się niejako połączyć i wykorzystać jednocześnie. A jeśli już o platformach strumieniowych mowa, to lista tych wspieranych jest doprawdy bogata. AVerMedia obsługuje nie tylko najbardziej znane media jak Twitch, Facebook, Ustream czy YouTube, ale także mniej popularne w naszym kraju Mixer, Niconico i Smashcast, a nawet popularne w krajach Azji Douyu, nazywane przez złośliwców chińskim Twitchem.
Chcąc przystąpić do nagrywania, wystarczy tylko ustawić jakość wideo. Siłą rzeczy w dużym stopniu zależy to od wybranego rejestratora. Dla przykładu, zastosowany przez nas Live Gamer Extreme 2 umożliwia nagranie w rozdzielczości 1080p i 60 kl./s, przy transmisji na poziomie 60 Mb/s. Do kodowania tymczasem wykorzystany może zostać albo standard H.264, albo HEVC, ewentualnie autorski kodek NVIDIA - w przypadku niektórych kart graficznych z serii GeForce. Użycie rozwiązania Zielonych, nawiasem mówiąc, ma taką przewagę, że wówczas wymagania sprzętowe rejestratora topnieją niemalże do takich, jakimi charakteryzuje się ShadowPlay (a w dalszym ciągu nagrywać możemy ze źródeł zewnętrznych, jak właśnie konsole, czego żaden komputer sam w sobie nie jest w stanie zapewnić). Podczas strumieniowania, naturalnie, szczytowy bitrate warunkowany jest przez możliwości wybranej platformy, z czego jeśli zechcemy przesyłać obraz do kilku serwisów na raz, to oprogramowanie dostosuje materiał do ich wymagań. Jednocześnie, poza obrazem, z portu HDMI zbierany jest także sygnał audio. Niektóre modele nagrywarek mają też dodatkowe złącze analogowe, na zewnętrzne źródło dźwięku. Tak czy inaczej, korzystając z techniki nakładania źródeł i karty dźwiękowej komputera, we wszystkich przypadkach możemy w czasie rzeczywistym dodać komentarz, przez mikrofon.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Akademia AVerMedia – Jak strumieniować i nagrywać obraz z konsoli?