Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnymi Windows 7 64-bit SP1 (aplikacje) oraz 10 64-bit AU (gry), sterownikiem ForceWare 381.65, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99. Wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Wartość minimalna to z kolei 99-ty percentyl, co oznacza, że "odcina" ona 1% najgorszych próbek z przebiegu testowego. Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Z kolei użyta rozdzielczość renderowania, 1280x720 pikseli, ma na celu wyeliminowanie zjawiska ograniczania wydajności przez kartę graficzną.
Nastawy pamięci dla aplikacji prezentują się następująco:
- DDR3-1600 MHz CL 9-9-9-24 1T,
- DDR4-2133 MHz CL 15-15-15-35 1T.
Z kolei dla gier zdecydowałem się na nieco bardziej agresywne ustawienia:
- DDR3-1866 MHz CL 9-11-9-27 1T,
- DDR4-2666 MHz CL 15-15-15-35 1T.
Platforma testowa
ASUS Crossblade Ranger | |
Gigabyte GA-Z87-HD3 | |
Kingston HyperX FURY 2x8 GB DDR3-1866 CL10 | |
Zotac GeForce GTX 1070 AMP Edition | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Scythe Mugen MAX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Athlon X4 845 oraz Intel Pentium G3258 kontra najnowsze gry