Test ASUS Dual Radeon RX 6500 XT OC: podkręcanie
Podkręcanie ASUS Dual Radeon RX 6500 XT OC miało miejsce bez ingerencji zarówno w budowę sprzętu, jak i oprogramowanie układowe, z użyciem programu MSI Afterburner w wydaniu 4.6.4 Beta 3. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 48% (1750 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 61 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
ASUS Dual Radeon RX 6500 XT OC
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie rdzenia/pamięci VRAM: 2714/2248 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2780-2820 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2770-2810 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2234-2236 MHz
Manualny overclocking:
- Taktowanie rdzenia/pamięci VRAM: 2964/2400 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2960 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2960 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2384-2386 MHz
- Limit mocy: +15%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Radeon RX 6500 XT - test najtańszej wersji RDNA 2 i porównanie PCIe 3.0 vs 4.0