Test Gainward GeForce RTX 2060 SUPER: podkręcanie
Podkręcanie Gainward GeForce RTX 2060 SUPER Phantom GS odbyło się bez ingerencji w budowę karty i oprogramowanie układowe, z wykorzystaniem programu MSI Afterburner w wersji 4.6.0 Beta 9. Limit mocy został podniesiony do maksymalnej dostępnej wartości (116%). Prędkość obrotową wentylatorów ustawiłem w tym konkretnym przypadku na 70%, co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 63 °C. Podawane poniżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć, wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, która słynie z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU. Można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
Gainward GeForce RTX 2060 SUPER Phantom GS
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1470/1830 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1965 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1950-1965 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1935-1950 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +90/1000 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2085 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2070 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2000 MHz
- Limit mocy: +16%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której zdarzają się tylko chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Wszystkie częstotliwości ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty. Taktowania w moment po włączeniu gry są oczywiście znacznie wyższe, jednak przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Gainward GeForce RTX 2060 SUPER Phantom GS. Test przystępnej cenowo karty