Metro Exodus – jakość ray-tracingu
Skoro jesteśmy już w temacie najbardziej efektownych przykładów wykorzystania ray-tracingu w produkcjach branży rozrywkowej, to zdecydowanie nie mogło zabraknąć Metro Exodus autorstwa 4A Games. Tytuł ten zaprzęga śledzenie promieni na potrzeby obliczeń związanych z globalnym oświetleniem oraz okluzją otoczenia, co sprawia, że jego wpływ na wygląd gry jest wręcz ogromny i różnice między włączonym a wyłączonym RT widoczne są praktycznie wszędzie. Niektóre etapy wyraźnie zmieniają styl wizualny, a ponadto można zaobserwować wyższą dokładność oświetlenia, tzn. obiekty, które powinny być schowane w cieniu, rzeczywiście są niewidoczne lub słabo widoczne, co bez nowej techniki wcale nie jest takie oczywiste. Ze względu na charakter różnic, zdecydowałem się zaprezentować naprawdę dużo screenów, gdyż zdecydowanie jest co oglądać.
Wołga
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
Morze Kaspijskie
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
Tajga
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
Pociąg
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
RT wyłączone
RT włączone
Pokaż / Dodaj komentarze do: Przegląd gier ze wsparciem śledzenia promieni (ray-tracingu)