Quake II RTX – jakość ray-tracingu
Na zakończenie pozostało zaś nowe wcielenie klasyka, czyli Quake II RTX, któremu już w przeszłości poświęciłem osobny artykuł. Projekt ten bazuje w dużej mierze na Q2VKPT autorstwa Christopha Schieda, który został przez speców NVIDII dodatkowo dopieszczony i podrasowany. Rzecz jasna nie zmienia to faktu, że Quake II to cały czas bardzo wiekowa produkcja, co widać na każdym kroku - wystarczy popatrzeć na kwadratowe modele składające się z bardzo małej, jak na dzisiejsze standardy, liczby poligonów. Niemniej osiągnięty efekt i tak jest imponujący. Mamy tutaj doskonałe oświetlenie z realistycznymi odbiciami oraz cieniami, które zmienia wygląd nie do poznania, a ponadto gra jest cały czas rozwijana, czego dowodem jest niedawna aktualizacja do wersji 1.2, dodająca m.in. tzw. god rays oraz odbicia rekursywne (odbicie w odbiciu).
Pokaż / Dodaj komentarze do: Przegląd gier ze wsparciem śledzenia promieni (ray-tracingu)