Test kart RX 590 oraz GTX 1060 GDDR5X na Ryzen 5 1400: platforma testowa oraz metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit AU, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto, każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki. Wyjaśniając jeszcze kwestię sterowników dla porównywanych kart graficznych, wykorzystane wersje to GeForce Game Ready Driver 417.35 oraz Radeon Software Adrenalin Edition 18.12.2.
Z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej karty GeForce GTX 1060 GDDR5X, byłem zmuszony w jej przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur w grze Rise of the Tomb Raider, do poziomu wysokiego (High). Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie ustawienia są wysoce nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni: 3,9 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-2933 MHz CL 14-17-17-35 1T
Platforma testowa
AMD Ryzen 5 1400 @ 3,9 GHz | |
GIGABYTE GA-AX370-Gaming 5 | |
Corsair Vengeance RGB 2x8 GB DDR4-3000 CL15 | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Noctua NH-D14 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Radeon RX 590 vs GTX 1060 GDDR5X. Test na Ryzen 5 1400