Test kart RX 590 oraz GTX 1060 GDDR5X na Ryzen 5 1400: wydajność w grach
Część praktyczną rozpoczynamy od duetu wojennych gier akcji - Battlefield 1 oraz Battlefield 4. Za stworzenie obu wymienionych tytułów odpowiada szwedzkie studio EA DICE (niegdyś po prostu DICE) i nie jest to jedyny łączący je fakt. Zarówno jedna, jak i druga produkcja bazuje na silniku Frostbite w wersji 3.0, przy czym nieco inna jest lista wspieranych API. Starszy Battlefield 4 obsługuje DirectX 11 oraz Mantle (wyłącznie dla kart AMD), podczas gdy Battlefield 1 pozwala wybrać między DirectX 11 a nowszym DirectX 12. Wymagania odnośnie procesora są umiarkowane, przynajmniej w trakcie kampanii dla pojedynczego gracza, ale na potrzeby rozgrywki sieciowej warto zaopatrzyć się w wydajne CPU. Jeżeli zaś chodzi o API, to pozostałem przy klasycznym DirectX 11, ze względu na całą gamę problemów związanych z niskonarzutowymi alternatywami - przede wszystkim chodzi o przycięcia animacji, skutecznie obniżające komfort rozgrywki.
Battlefield 1
Battlefield 4
Pokaż / Dodaj komentarze do: Radeon RX 590 vs GTX 1060 GDDR5X. Test na Ryzen 5 1400