Recenzja Metro Exodus. Czy wyjście z metra się opłaciło?

Recenzja Metro Exodus. Czy wyjście z metra się opłaciło?

Podsumowanie i ocena Metro Exodus

Czytając tę recenzję mogliście odnieść wrażenie, że jestem rozczarowany Metro Exodus i tak jest w rzeczywistości, ponieważ był to jeden z najbardziej wyczekiwanych przeze mnie tegorocznych tytułów. Wiązałem z nim bardzo duże nadzieje, ewidentnie zbyt duże, licząc na to, że powalczy o najwyższe laury, jak nagrody za grę roku. Nie oznacza to, że 4A Games przygotowało zwykłego przeciętniaka, ponieważ trzecia część ich cyklu Metro wciąż potrafi wciągnąć rozgrywką naszpikowaną survivalowymi elementami, zachwycić oprawą czy zaskoczyć różnorodnością. Ostatnie lata mocno wyśrubowały jednak poziom i aby zachwycić graczy i dostać się do pierwszej ligi trzeba czegoś więcej. Wydane w zeszłym roku Red Dead Redemption 2, God of War czy Spider-Man na nowo zdefiniowały fabularne produkcje określane jako AAA, czyli te z najwyższej półki i ogrywając Metro Exodus trudno nie odnieść wrażenia, że jest to bardziej budżetowa gra, która, choć zapewne tworzona przez pasjonatów, to jednak niedomagająca na kilku płaszczyznach.

Metro Exodus nie jest zwykłym przeciętniakiem, ponieważ wciąż potrafi wciągnąć rozgrywką naszpikowaną survivalowymi elementami, zachwycić oprawą czy zaskoczyć różnorodnością, ale mimo wszystko pozostawia pewien niedosyt.

Metro Exodus zawodzi nawet w kwestiach fabularnych, gdzie tkwił największych potencjał tego tytułu. Twórcy nie dopracowali jednak także wielu innych, kluczowych i podstawowych dla rozgrywki elementów, takich jak strzelanie. Co więcej, ogrywana przeze mnie wersja (nie wiem, czy na dzień premiery doczekamy się kolejnego patcha) była dość mocno najeżona błędami, a udźwiękowienie również jej nie pomagało. Tak czy inaczej, w ostatnim czasie mamy lekki deficyt solidnych pierwszoosobowych shooterów dla jednego gracza, więc fani gatunku i poprzednich odsłon i tak powinni zagrać w tę produkcję. Tym bardziej, że mimo wszystko bawiłem się z nią całkiem nieźle i jej przejście, choć nie należało do krótkich (ok. 25 godzin), dało mi dużo satysfakcji. Początkowo chciałem więc wystawić ocenę 3 gwiazdki na 5, ale wiem, że duża część użytkowników przelicza nasz system na skalę do 10, dlatego też ostatecznie postanowiłem dołożyć pół gwiazdki. Tymczasem już szykujemy dla was test wydajności Metro Exodus na PC, gdzie sprawdzimy, jak gra radzi sobie na różnych konfiguracjach (jego publikacja już wkrótce).

Metro Exodus

 Rozgrywka naszpikowana survivalowymi elementami, duże zróżnicowane lokacje, personalizacja broni, oprawa graficzna, sporo swobody w realizowaniu zadań, 4K i HDR (Xbox One X), nasze postępowanie na wpływ na historię

 Mnóstwo błędów, dłuuuugie czasy wczytywania (Xbox One), kulejące animacje, sztuczna inteligencja, niedociągnięcia w rozgrywce, nie najlepiej zrealizowane strzelanie, brak klimatu poprzedników, przeciętna fabuła i słabe dialogi oraz stereotypowe postaci, brak rosyjskiego dubbingu (jedynie angielski z rosyjskim akcentem)

Cena (na dzień publikacji) : PC - ok. 189 PLN, PS4 i XONE - ok. 229 PLN

 

Grę do testów dostarczyła firma:

 
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Recenzja Metro Exodus. Czy wyjście z metra się opłaciło?

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł