Testy przeprowadzane są z użyciem miernika X-Rite i1 Display Pro i oprogramowania DisplayCAL. Jako iż testowany monitor jest konstrukcją wąskogamutową lub – jak kto woli – SDR, priorytet stanowi zgodność z przestrzenią barw sRGB. Do pomiaru opóźnień wykorzystywana jest autorska metoda fotograficzna, która polega na zarejestrowaniu obrazu kamerą, z szybkością 240 kl./s, a następnie zmierzeniu, ile ramek filmu upływa od akcji wykonanej myszką do reakcji na ekranie. Jedna klatka to niespełna 4,17 ms. Wreszcie, przy pomocy miernika Whitenergy EKO, zostaje sprawdzone zużycie energii.
Końcowa ocena to wypadkowa wyników pomiarów i bardziej subiektywnych odczuć, które pojawiają się podczas codziennego użytkowania sprzętu. Oczywiście proporcje są zmienne, w zależności od przeznaczenia monitora. Konstrukcja dla graczy oceniana jest głównie pod kątem sprawności w grach, dla grafików - oddania barw itd.
Orientacyjne normy i progi dla pomiarów kolorymetrem | ||
---|---|---|
SDR | HDR | |
Gamut | 100% sRGB | 100% DCI-P3 |
Jasność / kontrast | jak najwyższe | jak najwyższe, czerń: 0 cd/m2 |
Punkt bieli | 6500 K | 6500 K |
Delta E | poniżej 3,0 | poniżej 3,0 |
Gamma | 2,2 | nd. |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test monitora iiyama ProLite XU2395WSU. Format 16:10 powraca do łask?