Testy wydajności przeprowadziłem przy standardowych taktowaniach większości podzespołów. Jedne zmiany, których dokonałem, to ustawienie pamięci na DDR4-2666 CL 15, a także wyłączenie ulepszonych stanów Turbo (MultiCore Enhancement). Zrezygnowałem również z deaktywacji usług takich jak Turbo czy EIST, wychodząc z założenia, że jeśli w danym modelu któraś z nich funkcjonuje niepoprawnie, to należy ten fakt ujawnić.
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit AU, sterownikiem ForceWare 381.65, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99. Wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Z kolei użyta rozdzielczość renderowania, 1280x720 pikseli, ma na celu wyeliminowanie zjawiska ograniczania wydajności przez kartę graficzną. Zainteresowanym tematem odsyłam do obszernego felietonu poświęconemu testowaniu CPU w grach.
Platforma testowa
Intel Core i7-8700K | |
G.Skill Ripjaws 4 2x4 GB DDR4-3000 CL15 | |
Zotac GeForce GTX 1070 AMP Edition | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Scythe Mugen MAX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test płyt głównych ASUS H310M-D oraz MSI B360M MORTAR TITANIUM