Test poprawek schedulera: platforma testowa i metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnymi systemami Windows 10 64-bit (kompilacje 1607, 1803, 1809 oraz 1903), sterownikiem GeForce Game Ready Driver 430.64, podczas rzeczywistej rozgrywki. Łatki bezpieczeństwa, standardowo obejmujące częściową ochronę przed Spectre v2, były wyłączone, gdyż to nie ich dotyczy materiał. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Wyniki testów przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywno (0,5 ms). Zainteresowanym tematem odsyłam zaś do obszernego felietonu poświęconemu testowaniu CPU w grach.
Ustawienia platformy (taktowanie rdzeni oraz nastawy pamięci) były następujące:
- 3,8 GHz; DDR4-2666 MHz CL 14-15-15-35 1T.
Dodatkowo włączyłem opcję Performance Bias, ustawiając ją na wartość CB 11.5, dzięki czemu opóźnienia cache/RAM spadły do poziomu odpowiadającego CPU z rodziny Pinnacle Ridge (Zen+). W efekcie, rzeczywista wydajność takiej konfiguracji jest tożsama z tą, jaką oferują odświeżone Ryzeny, tak więc można powiedzieć, że de facto testowana była jednostka z serii 2000.
Platforma testowa
AMD Ryzen 7 1700X | |
ASUS PRIME X470-PRO | |
G.Skill Ripjaws 4 2x4 GB DDR4-3000 CL15 | |
KFA2 GeForce GTX 1080 Ti EXOC | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Noctua NH-D14 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Windows 10 1903 - test poprawek schedulera dla procesorów AMD Ryzen