Wydajność GeForce'a RTX 4090 zmusiła Blizzard do podniesienia limitu fps w Overwatch 2

Wydajność GeForce'a RTX 4090 zmusiła Blizzard do podniesienia limitu fps w Overwatch 2

Kampania marketingowa NVIDII odnośnie nowych GeForców trwa w najlepsze, a firma chętnie chwali się możliwościami swojego nowego flagowca, GeForce'a RTX 4090. Okazuje się, że karta przerasta nawet możliwości niektórych popularnych gier i ich twórcy muszą wprowadzać modyfikacje, by wykorzystać jej potencjał.

Z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku Overwatch 2, które debiutuje na chwilę przez GeForcem RTX 4090. Nvidia poinformowała, że Blizzard zwiększył ogranicznik liczby klatek na sekundę w Overwatch 2 do 600 klatek na sekundę po tym, jak zobaczył, jaką liczbę fpsów generuje GeForce RTX 4090 w tym tytule. Zieloni potwierdzili również, że Overwatch 2 będzie obsługiwał funkcję zmniejszającą opóźnienia, NVIDIA Reflex.

Okazuje się, że karta GeForcem RTX 4090 przerasta nawet możliwości niektórych popularnych gier i ich twórcy muszą wprowadzać modyfikacje, by wykorzystać jej potencjał.

W nowym pokazie możliwości GeForce'a RTX 4090 NVIDIA zaprezentowała Overwatch 2. Nadchodząca karta graficzna uzyskiwała tu ponad 360 klatek na sekundę w rozdzielczości 1440p, często przekraczając 400 kl./s, a czasami osiągając nawet 500. Bardziej imponujące jest to, że demo prawdopodobnie działało w natywnym 1440p bez żadnego skalowania rozdzielczości (czytaj DLSS), pokazując potencjał GeForce'a RTX 4090 bez wspomagania. 

Blizzard i NVIDIA nie ujawnili jeszcze, czy Overwatch 2 będzie obsługiwał technologię DLSS, a tym bardziej jej nową wersję DLSS3, która zapowiada się niezwykle imponująco (Cyberpunk 2077 osiągał z jej pomocą 171 klatek na sekundę przy maksymalnych ustawieniach ray tracingu na RTX 4090). Wersja beta Overwatch 2 potwierdziła, że ​​tytuł obsługuje AMD FSR, ale jest mało prawdopodobne, by NVIDIA wykorzystała w pokazie technologię upscalingu swojego konkurenta.

Strzelanki e-sportowe, takie jak Overwatch 2, są zoptymalizowane pod kątem ekstremalnie wysokich klatek na sekundę, ale Blizzard prawdopodobnie nie przewidział, że nowe karty graficzne przekraczać będą poziom 500 fpsów, więc zmuszony był podnieść ten limit. Producent nie potwierdził poprzedniego ograniczenia liczby klatek na sekundę w grze, ale PCGamingWiki sugeruje, że pierwszy Overwatch miał limit 400 kl./s.

Obecne high-endowe monitory przeważnie osiągają częstotliwość odświeżania 240 Hz lub 360 Hz, ale wydajność GeForce'a RTX 4090 może uzasadniać zakup modelu Asus Rog Swift 500 Hz, który został zaprezentowany w maju. Inny producent, AU Optronics, zdaje się szykować wyświetlacz o odświeżaniu 540 Hz, jednak w obu przypadkach otrzymujemy rozdzielczość jedynie 1080p, przy czym RTX 4090 osiągnąłby nawet wyższą liczbę klatek na sekundę w Overwatch 2 niż w ostatnim pokazie NVIDII, gdyby CPU nie stanowiło wąskiego gardła. 

Overwatch 2 wystartuje 4 października, zastępując poprzednika, który trafił na komputery PC ponad sześć lat temu. Starsze serwery zostaną na stałe wyłączone na nieco ponad dzień przed premierą darmowej wersji Overwatch 2. Płatna część gry PvE zadebiutuje w 2023 roku. GeForce RTX 4090 zadebiutuje tydzień po Overwatch 2, czyli 12 października, a jego sugerowana cena to 9399 zł.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Wydajność GeForce'a RTX 4090 zmusiła Blizzard do podniesienia limitu fps w Overwatch 2

 0