Hearthstone to bardzo popularna, strategiczna "karcianka" od Blizzarda w stylu Magic the Gathering (nie aż tak złożona - ale to właśnie czyni ją przystępniejszą), w której walczymy turowo (na ruch mamy 75 sekund) przeciwko komputerowi bądź innym graczom 1-na-1. Tematycznie czerpie ona z uniwersum Warcraft. Celem starć jest zredukowanie Punktów Zdrowia przeciwnego bohatera z 30 do 0. Gdy dochodzi do fazy ataku, obydwie postacie walczą jednocześnie, zadając obrażenia skumulowane ze statystyk bohaterów i podstawionych na planszy stworów.
W grze występuje 9 klas postaci, każda z nich z właściwą tylko sobie, specyficzną talią kart. Rozgrywkę zaczynamy z jednym rodzajem bohatera - by odblokować pozostałych, musimy ich najpierw pokonać. Talia musi zawierać 30 kart. W zależności od trybu, poszczególne karty są dobierane przez nas (tak jest standardowo), bądź wręczane nam losowo.
Karty dzielą się na trzy grupy: zaklęcia, bronie, lub stronnicy (czyli walczące dla nas stwory). Te pierwsze powodują różne efekty, zarówno negatywne na przeciwnikach bądź wrogich bohaterach, ale także i "dokoksowują" nas samych, bądź naszych minionków. Bronie z kolei mogą być wyposażone przez bohaterów, aby zwiększyć obrażenia bądź wprowadzić specjalne efekty do ataku. Stronnicy z kolei walczą albo bezpośrednio ze sobą bądź mogą atakować wrogiego bohatera. Niektóre z nich potrafią też bronić naszego herosa, póki same nie zginą. Aby przyzywać stwory bądź korzystać z magii lub zyskać dostęp do broni potrzebujemy many - głównego elementu ekonomii Hearthstone. Mieści się ona w kryształach i co turę otrzymujemy dodatkowy kryształ, wraz z regeneracją many. Liczba kryształów oznacza również próg wymogu użycia danej karty.
Hearthstone oferuje 4 typy rozgrywki - trening z CPU o wybranym poziomie umiejętności, mecze nierankingowe (matchmaking zestawia nas z graczami o podobnym doświadczeniu, więc nikt nas na początku nie zje), rankingowe oraz Arena gdzie nie możemy skorzystać z własnej talii, a karty przydzielane są nam losowo.
Hearthstone jest bardzo wciągającą grą z wieloma różnymi zależnościami, a produkcja Blizzard znajduje nam mecze bardzo szybko, jednak ma swoje wady - jeśli decydujemy się nie kupować kart za prawdziwe pieniądze, czeka nas nieco grindowania. Złoto zdobywamy także za wypełnianie specjalnych wyzwań, zwanych questami. Jeśli chodzi o tempo zdobywania growej waluty, to 30 wygranych meczów pozwala nam zdobyć 100 złota (10 złota za 3 wygrane mecze), aby dokupić paczkę specjalnych kart. Możemy także za 150 złota (45 wygranych potyczek) zakupić klucz do Areny, gdzie potencjalnie czekają na nas dodatkowe góry złota i inne nagrody - ale jest to ryzyko. Za 700 punktów złota możemy wziąć udział w Przygodach, czyli czymś w rodzaju kampanii przeciwko Sztucznej Inteligencji, wraz z walkami z bossami, itp. Przygody składają się z kilku "skrzydeł", ale niestety za każde trzeba z osobna zapłacić. Przygody wymagają naprawdę długiego czasu, ale wynagradzają nas rzadkimi, unikatowymi kartami. Jeśli gramy bez inwestowania prawdziwej gotówki, należy się jednak zastanowić, czy chcemy przeznaczyć tak zawrotną ilość złota, gdy jest ono nam także potrzebne na inne cele.
Hearthstone to pozycja niezwykle wciągająca i rozbudowana, nawet jeśli nie tak głęboka jak Magic the Gathering. Gdy pozwolimy by gra nas zaabsorbowała (o co nietrudno), to możemy przepaść na całe miesiące. Dużą zasługą jest w tym przystępność i świetne tutoriale. Gotówka w tej grze może pomóc, ale mimo wszystko nie zagwarantuje wygranych - chyba, że wydamy obłędną jej ilość.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Zestawienie najlepszych gier F2P