Co to jest antyaliasing i DLSS? – czyli o ustawieniach graficznych w grach wideo

Co to jest antyaliasing i DLSS? – czyli o ustawieniach graficznych w grach wideo

Ustawienia graficzne w grach wideo – jak zoptymalizować?

Własna optymalizacja jest często wymaganym zabiegiem, by osiągnąć zadowalający rezultat – czyli wydajność lub jak kto woli, płynność. Przede wszystkim skupmy się na posiadanym przez nas sprzęcie. Jeśli masz do dyspozycji kartę graficzną nowej generacji do 1000 zł i chcesz osiągnąć 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1920x1080, nie nastawiaj się ani na ustawienia ultra, ani na ray tracing. Ustawienia ultra zarezerwowane są dla kart z przedziału 1000 – 2000 zł i choć w tym wypadku również powinieneś o śledzeniu promieni zapomnieć, na pomoc przyjdzie DLSS. Przy rozdzielczości Full HD, karty graficzne powyżej 2000 zł mogą generować więcej klatek na sekundę, na ustawieniach ultra z włączonym ray tracingiem.

Jakie ustawienia obniżyć jeśli mam mało klatek na sekundę?

  • Wyłącz Ray Tracing. Najbardziej wymagającą opcję w grach komputerowych
  • Cienie – obniż jakość cieni w pierwszej kolejności
  • Oświetlenie – obniżenie jakości oświetlenia może przynieść spory wzrost klatek na sekundę
  • Odbicia przestrzeni ekranu – Najbardziej zasobożerna opcja przetwarzania końcowego. Jeśli masz kartę graficznę z niskiego segmentu cenowego, powinieneś obniżyć wartość ustawienia
  • Włącz skalowanie rozdzielczości – w ostateczności

Obraz w grach się zacina – co robić?

  • Zainstaluj grę na dysku SSD
  • Sprawdź ustawienie tekstur. Jeśli masz mniej niż 6 GB pamięci na karcie graficznej, obniż ich jakość
  • Sprawdź wymagania sprzętowe gry i upewnij się, że masz zainstalowane w komputerze wystarczająco dużo pamięci RAM
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Co to jest antyaliasing i DLSS? – czyli o ustawieniach graficznych w grach wideo

 0