Co to jest antyaliasing i DLSS? – czyli o ustawieniach graficznych w grach wideo

Co to jest antyaliasing i DLSS? – czyli o ustawieniach graficznych w grach wideo

Zrozumienie jak działają i za co odpowiadają ustawienia graficzne w grach wideo jest nierzadko trudne. Syndrom „gram na ultra” jest wszechobecny we wszystkich mediach, a tym samym odciska ogromne piętno na zwykłych graczach. Ci natomiast, często z braku wiedzy, nie są w stanie ustawić opcji pod posiadany sprzęt, a to jest głównym założeniem grania na komputerach osobistych. Choć część z Was dokładnie wie za co odpowiada antyaliasing, SSAO czy DLSS, dla wielu terminy te nadal pozostają tajemnicą. Dziś postaramy się omówić najbardziej popularne ustawienia grafiki w grach. Dowiesz się za co odpowiadają poszczególne opcje, a to z kolei pomoże Ci dostosować je do Twojej karty graficznej, procesora i pamięci RAM.

Za co odpowiadają poszczególne opcje graficzne w grach wideo? Jak zoptymalizować pod posiadany sprzęt? Przekonaj się.

Większość opcji, szczególnie na wyższych ustawieniach, mają z reguły tak zwany „diminishing return”, czyli w wypadku opisywanego tematu – nie poprawiają zauważalnie efektów wizualnych, pochłaniając przy tym dużą ilość zasobów komputera. Operacja obniżenia tych ustawień może okazać się zbawienna w skutkach, jeśli nie masz do dyspozycji mocnej karty graficznej i pozwoli ona osiągnąć upragnione 60 klatek na sekundę. Cóż.. Ameryki tu nie odkryłem – obniż ustawienia, jeśli chcesz uzyskać dodatkową wydajność – też mi coś. Największym mankamentem jednak jest moment, w którym próbujesz osiągnąć idealną równowagę między wyglądem, a wydajnością. Tu już nie jest to tak oczywiste i wymaga od użytkownika znajomości tematu, jeśli nie chce siedzieć w menu i sprawdzać każdej dostępnej opcji.

Spis treści:

Szukasz tanich podzespołów komputerowych? Sprawdź oferty na Ceneo.pl!

Podzespoły - zobacz ceny

Obserwuj nas w Google News

Tagi

Gaming

Pokaż / Dodaj komentarze do: Co to jest antyaliasing i DLSS? – czyli o ustawieniach graficznych w grach wideo

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł