Jak zbudować dobry komputer do gier - cz. 3

Jak zbudować dobry komputer do gier - cz. 3

Polecane moduły pamięci RAM

Jakie moduły konkretnie polecamy do komputerów, które posłużyć mają nam głównie do gier? Na pierwszy ogień rekomendujemy zestawy GOODRAM IRDM PRO. W naszym wielkim teście pamięci RAM (klasy 2666-3600 MHz) moduły te pochwalić mogły się z najwyższą wydajnością i solidnymi możliwościami w zakresie podkręcania. Do tego dochodzi elegancki wygląd, który udało się uzyskać za pomocą czarnych radiatorów ze złotymi zdobieniami. Do plusów zaliczyć trzeba również atrakcyjną cenę i wysokość na poziomie 35 mm, co oznacza, że bez trudu zamontujecie je we współpracy z dowolnym układem chłodzenia procesora. Jeśli chodzi o kości użyte w procesie produkcji, tym razem mamy do czynienia z Hynix CJR, a całości dopełnia wieczysta gwarancja producenta. Dobrym przykładem gotowego peceta na bazie tych pamięci jest Actina SPC, który był przez nas niedawno testowany. Jest to relatywnie tani zestaw, gdzie na podsystem RAM składają się dwa moduły GOODRAM IRDM PRO o pojemności 8 GB każdy oraz nastawach 3600 MHz CL 17. Tak dobre pamięci w gotowcach to rzadkość, a tu mówimy wręcz o budżetowym PC za ok. 3000 zł.

Jak zbudować dobry komputer do gier - cz. 3

Actina SPC kupisz w sklepie

Kolejne warte polecenia moduły to HyperX FURY od firmy Kingston. W tym przypadku mamy do czynienia z odświeżeniem istniejącej już wcześniej linii, gdzie zmiany są relatywnie niewielkie, co nie zmienia faktu, że to wciąż bardzo dobre pamięci. Producent postawił na radiatory, które są anodowane na czarno. Całkowita wysokość to ledwie 35 mm, natomiast wykorzystane kości to Hynix CJR. W naszych testach zwróciliśmy przede wszystkim uwagę na potencjał OC tych modułów, który okazał się być zaskakująco wysoki. Poza tym, są to relatywnie niedrogie pamięci i również objęte dożywotnią gwarancją producenta. Rekomendowanym pecetem, bazującym na tych pamięciach, jest zestaw Actina by HyperX, gdzie znajdziemy dwa moduły HyperX FURY o pojemności 8 GB każdy, prędkości 3200 MHz oraz opóźnieniach CL16.

Jak zbudować dobry komputer do gier - cz. 3

Actina by HyperX kupisz w sklepie

Kolejne propozycje to coś skierowanego dla miłośników podświetlenia RGB. Relatywnie niedrogim rozwiązaniem są pamięci Team Group Delta RGB, które jak sama nazwa wskazuje posiadają zintegrowany system wielokolorowej iluminacji. W tym przypadku bardziej od wydajności liczy się styl, choć także i w tym pierwszym aspekcie pamięci te nie powinny zawodzić, oferując solidne osiągi i możliwości OC. Pamięci te znajdziecie np. w komputerze marki Actina (3600 / 16GB / 512GB / 1660S / 500W / W10), który widnieje poniżej, gdzie zainstalowano dwa moduły po 8 GB, o prędkości 3200 MHz i latencjach CL16. 

Jak zbudować dobry komputer do gier - cz. 3

Actina (3600 / 16GB / 512GB / 1660S / 500W / W10) kupisz w sklepie

Jeśli jednak cena nie gra roli i zależy nam na czymś, co będzie zarówno ładnie się prezentować w naszym PC, ale i zaoferuje wysoką wydajność oraz duży potencjał OC, to warto obejrzeć się za czymś bazującym na kościach Samsung B-Die, które uchodzą za najlepsze do podkręcania. Te w rękach doświadczonych użytkowników potrafią wykrzesać z siebie naprawdę imponujące wyniki (szczegóły TUTAJ). Dobrą propozycją są m.in. G.SKILL Trident Z Neo, dostępne choćby w modułach w wydaniu 2x 8 GB DDR4-3600 CL 16. Do ich zalet prócz kości Samsung B-Die zaliczyć trzeba elegancki oraz efektowny wygląd, wieczystą gwarancję, dobrą wydajność przy ustawieniach fabrycznych, świetne możliwości OC (w kontekście zegarów i timingów) i podświetlenie LED z pełnym RGB. W naszym teście wypadły one wręcz rewelacyjnie, a po więcej odsyłamy pod stosowny adres. Alternatywną propozycją na kościach Samsunga są moduły Patriot Viper RGB (dostępne m.in. w zestawach 2x 16 GB DDR4-3600 CL 17), które charakteryzują się praktycznie tymi samymi walorami co produkt G.SKILL (szczegóły TUTAJ) i wybór sprowadzać może się do preferencji względem producenta czy wyglądu.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Jak zbudować dobry komputer do gier - cz. 3

 0