Battlefield V - test wydajności ray-tracingu po aktualizacji gry

Battlefield V - test wydajności ray-tracingu po aktualizacji gry

Battlefield V - wydajność ray-tracingu po aktualizacji gry

Dalszym etapem eksperymentów była weryfikacja spadku wydajności, wiążącego się z aktywowaniem śledzenia promieni (ray-tracingu). Zdecydowałem się skupić na lokacjach Afryka Północna oraz Prowansja, gdzie różnice graficzne są dobrze widoczne, gdyż mamy sporo okazji, aby je obserwować, z uwagi na liczne odbicia na wodzie. Przy czym szczególną uwagę poświęciłem temu drugiemu miejscu, jako że to właśnie tam redukcja osiągów była nienaturalnie wysoka w przypadku premierowej wersji gry. Za podstawową rozdzielczość przyjmuję 1080p, ale dla wydajniejszych GPU (GeForce RTX 2080 oraz 2080 Ti) sprawdziłem także wyższe tryby - 1440p oraz 2160p.

Wyniki wydajności - Afryka Północna

Wyniki wydajności - Prowansja

Omówienie wyników

Zgodnie z zapowiedziami EA DICE, poprawa wydajności w Battlefield V z aktywnym ray-tracingiem potrafi być naprawdę duża. Co prawda w przypadku mapy Afryka Północna nie jest to aż tak widoczne, bowiem przy maksymalnej jakości odbić przyspieszenie wynosi około 19/16%, odpowiednio dla GeForce RTX 2070 oraz 2080, zaś po zmniejszeniu ustawień do minimum odnotowałem nieco mniejszy zysk, w wysokości 11/10%. Jednak prawdziwym sprawdzianem była dopiero lokacja Prowansja, gdzie dotychczas śledzenie promieni powodowało olbrzymie problemy z utrzymaniem płynności animacji. W tym konkretnym miejscu wzrost osiągów osiągnął zawrotne 89/81% oraz 44/43%, odpowiednio dla maksymalnej i minimalnej jakości DXR. Oznacza to, że nawet na GeForce RTX 2070 można obecnie grać w Full HD z włączonym ray-tracingiem, bez spadków poniżej 60 FPS. W przypadku mocniejszego wariantu RTX 2080, sztuka ta przez większość czasu uda się także w 1440p. Nieco gorzej będzie jedynie z rozdzielczością 4K, gdzie nawet GeForce RTX 2080 Ti potrafi odnotować wartości w okolicach 40 FPS, tak więc jedyną radą jest podkręcenie karty graficznej do maksimum, ale stałych 60 FPS raczej i tak nie osiągniemy. Przy okazji dodam jeszcze jedną ciekawostkę. Różnica wydajnościowa pomiędzy maksymalną i minimalną jakością odbić rośnie wraz z podnoszeniem rozdzielczości. Tak więc o ile spadek osiągów przy DXR ustawionym na Ultra jest bardzo podobny niezależnie od liczby pikseli, to przy profilu Low już nie i przy wyższej rozdzielczości procentowa strata będzie mniejsza.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Battlefield V - test wydajności ray-tracingu po aktualizacji gry

 0