Test ray-tracingu i DLSS w Cyberpunk 2077 – wydajność
Aby uniknąć ograniczenia ze strony procesora, testy wydajności przeprowadziłem poza miastem, gdzie obciążenie CPU jest na tyle wysokie, że nawet przy szybkiej jednostce centralnej jest to trudne. Oczywiście oznacza to, że w grze odnajdziemy miejsca bardziej bezlitosne dla karty graficznej, ale wybrana lokalizacja i tak potrafi dać w kość GPU i bardzo dobrze pokazuje, z jakim spadkiem osiągów należy się liczyć w wyniku włączenia efektów RT. Co do pozostałych ustawień, warto zwrócić uwagę na refleksy SSR, które przy ogólnym profilu ultra ustawiane są na ten sam poziom, ale do wyboru mamy jeszcze wyższy preset, z którego nie zalecam korzystać, jako że poskutkuje to dużym spadkiem liczby FPS. Wracając zaś do ray-tracingu, dostępne efekty zostały sprawdzone zarówno osobno, jak i w pakiecie, z oświetleniem na ultra. Odnośnie tego ostatniego, ponownie uważam, że to, co wnosi najwyższy przewidziany profil, jest nieadekwatne do różnicy wydajnościowej, co też zobaczycie na zrzutach porównawczych. Poza tym pomiary obejmują DLSS 2.0 z kompletem presetów regulujących rzeczywistą rozdzielczość renderingu.
Miejsce testowe
Mobilny obóz
Wyniki wydajności - cienie
Wyniki wydajności - odbicia
Wyniki wydajności - oświetlenie
Wyniki wydajności - cienie, odbicia i okluzja otoczenia
Pokaż / Dodaj komentarze do: Cyberpunk 2077 – rzut oka na ray-tracing oraz DLSS 2.0