Mini-test konsoli Sony PlayStation 4 Pro

Mini-test konsoli Sony PlayStation 4 Pro

PlayStation 4 operuje pod kontrolą uniksowego systemu czerpiącego z FreeBSD, Orbis OS. Wzmocniony wariant nie zmienia nic pod tym względem. Interfejs jest dokładnie taki sam, a jedyne różnice skrywa menu ustawień w zakładce dotyczącej wyjścia wideo. Zgodnie z możliwościami konsoli, UI wyświetlane jest teraz w natywnym 4K. Odniosłem też wrażenie, że rozruch po kompletnym wyłączeniu następuje nieco szybciej, zapewne wskutek podbicia taktowania CPU, jednak to najwyżej kosmetyczne usprawnienie.

Słowem wyjaśnienia: PS4 Pro posiada dwa tryby wyświetlania obrazu w 4K. Pierwszy to RGB (4:4:4), a drugi - YUV420 (4:2:0). Jako, iż przepustowość HDMI 2.0 jest wciąż zbyt niska, aby zapewnić 60 kl./s przy 4K i 10-bitowej głębi (wymagane do HDR), niezbędne okazuje się ścięcie kanałów chrominancji - kodowania barwy.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Mini-test konsoli Sony PlayStation 4 Pro

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł