Do sprawdzenia możliwości wentylacyjnych posłużył benchmark Unigine Valley 1.0 oraz Battlefield 4, co stanowi reprezentację typowego obciążenia platformy podczas grania - syntetyk wykorzystuje przede wszystkim kartę graficzną, natomiast popularny BF4 w trybie wieloosobowym daje się we znaki także procesorowi. Ustawienia graficzne w obydwu przypadkach bazują na najwyższym dostępnym presecie dla rozdzielczości 1920x1080 pikseli. Wentylatory w obudowie zostały przetestowane przy maksymalnej prędkości obrotowej, gdyż brak kontrolera i wyposażenie czterech z pięciu śmigieł jedynie we wtyczki Molex ogranicza możliwości, a z zasady nie wykonuję na potrzeby testów żadnych modyfikacji. Wyjątkiem jest wentylator umieszczony na tylnej ściance, który jako jedyny posiada 3-pinową wtyczkę, toteż jego prędkością może sterować płyta główna. Wentylatory na karcie graficznej i chłodzeniu procesora kontroluje technika PWM. Wykorzystany akcelerator to Palit GTX 960 4GB Jetstream działający przy referencyjnych zegarach.
Platforma testowa
Intel Core i5 4690K @ 4,2 GHz, 1,15 V | |
AsRock Z87 Fatal1ty Killer | |
G.Skill DDR3 2x4GB 2400 MHz RipjawsX | |
Palit GTX 960 JetStream 4 GB | |
SSD Kingston 3K HyperX 120 GB | |
Seagate Desktop 2 TB | |
Seagate Desktop 3 TB | |
Corsair VS550 (550 W) |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test obudowy Zalman Z9 Neo - Dobra zmiana?