Test ZOTAC GAMING GeForce RTX 2060 AMP: podkręcanie
Podkręcanie ZOTAC GAMING GeForce RTX 2060 AMP odbyło się bez ingerencji w budowę karty i oprogramowanie układowe, z wykorzystaniem programu MSI Afterburner w wersji 4.6.0 Beta 9. Limit mocy (ang. power limit) został podniesiony do maksymalnej dostępnej wartości (111%). Prędkość obrotową wentylatorów ustawiłem w tym konkretnym przypadku na 90%, co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 70 °C. Podawane poniżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć, wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, która słynie z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU. Można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
Uwaga: Karta graficzna, którą otrzymałem do testów, wyposażona była w starszą wersję BIOS-u, uniemożliwiającą podniesienie limitu mocy ponad wartość fabryczną (170 W). Dlatego też dokonałem aktualizacji do nowszego wydania, zwiększającego maksymalny power limit do poziomu 190 W. Nie ma żadnej gwarancji, że sprzęt, który dostaniecie ze sklepu, będzie wyposażony w tę lepszą wersję firmware, toteż w razie potrzeby będziecie musieli przeprowadzić opisaną czynność we własnym zakresie. Stosowny plik znajdziecie tutaj.
ZOTAC GAMING GeForce RTX 2060 AMP
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1365/1800 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1950-1965 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1935-1950 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 1905-1935 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +50/1000 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (Full HD): 2025 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2010 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2000 MHz
- Limit mocy: +11%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której zdarzają się tylko chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Wszystkie częstotliwości ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty. Taktowania w moment po włączeniu gry są oczywiście znacznie wyższe, jednak przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: ZOTAC GAMING GeForce RTX 2060 AMP - test karty graficznej