Test narzutu sterowników AMD/NVIDIA: wydajność w grach
Następne w kolejce są produkcje całkiem sprawnie radzące sobie z wielowątkowością. Mowa o Crysis 3 autorstwa Crytek, Dying Light rodzimego studia Techland oraz Rise of the Tomb Raider od Crystal Dynamics. Przy czym warto dodać, że w przypadku pierwszej z wymienionych gier solidne wykorzystanie wątków dotyczy przede wszystkim (de facto wyłącznie) mapy Witamy w dżungli, gdzie obserwujemy zaawansowaną fizykę trawy. Pozostała część rozgrywki to już zupełnie inna charakterystyka obciążenia procesora, stąd uzupełniający test na planszy Źródło wszelkiego zła. Dodatkową informacją godną wzmianki jest fakt bardzo słabej dyspozycji kart graficznych od AMD w Crysis 3 pod kontrolą systemu Windows 10, co za chwilę zobaczycie na wykresach. Gwoli ścisłości nadmienię jeszcze, że w Rise of the Tomb Raider dla Ryzena 7 1700X wybrałem nowsze API, DirectX 12, gdyż starsze rozwiązanie nie pozwala wykrzesać pełni potencjału wielowątkowych CPU.
Crysis 3
Uwaga: Dla gry Crysis 3 zdecydowałem się zamieścić również wyniki uzyskane na karcie graficznej Radeon RX 580, z uwagi na zupełnie różne zachowanie Polarisa oraz Vegi w tytułach bazujących na silniku CryEngine (to nie są problemy związane z limitem GPU!).
Dying Light
Rise of the Tomb Raider
Pokaż / Dodaj komentarze do: Narzut sterowników AMD/NVIDIA dawniej i dziś - test porównawczy