Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z systemem operacyjnym Windows 10 64-bit AU, sterownikiem ForceWare 381.65, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużyły programy Fraps oraz OCAT, w wersjach odpowiednio 3.5.99 oraz 1.0.0. Wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Wartość minimalna to z kolei 99-ty percentyl, co oznacza, że "odcina" ona 1% najgorszych próbek z przebiegu testowego. Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Zainteresowanym tematem odsyłam do obszernego felietonu poświęconemu testowaniu CPU w grach. W ramach ciekawostki dodam, że Windows 7 64-bit SP1 na Raven Ridge nie działa wcale, częstując użytkownika na starcie BSOD-em z kodem błędu 0x000000A5.
Nastawy pamięci dla aplikacji prezentują się następująco:
- DDR3-1600 MHz CL 9-9-9-24 1T,
- DDR4-2133 MHz CL 15-15-15-35 1T.
Z kolei dla gier zdecydowałem się na nieco bardziej agresywne ustawienia:
- DDR3-1866 MHz CL 9-11-9-27 1T,
- DDR4-2666 MHz CL 15-15-15-35 1T.
Platforma testowa
MSI B350M MORTAR | |
G.Skill Ripjaws 4 2x4 GB DDR4-3000 CL15 | |
MSI GeForce GTX 1080 Ti LIGHTNING Z | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Noctua NH-D14 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Premiera! Test procesorów AMD Ryzen 3 2200G oraz Ryzen 5 2400G