Test KFA2 GeForce GTX 1630 EX (1-Click OC): podkręcanie
Overclocking KFA2 GeForce GTX 1630 EX (1-Click OC) odbył się bez ingerencji zarówno w budowę karty, jak i oprogramowanie układowe, z użyciem programu MSI Afterburner w wydaniu 4.6.4 Beta 3. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 49% (brak odczytu RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą ok. 61 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
KFA2 GeForce GTX 1630 EX (1-Click OC)
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1740/1800 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1890 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1500 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +195/400 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2085 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1600 MHz
- Limit mocy: +0%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test NVIDIA GeForce GTX 1630 w wersji KFA2 EX. Szalona wizja budżetowej półki według zielonych