Test KFA2 GeForce GTX 1630 EX (1-Click OC): metodologia
Wszystkie testy modelu KFA2 GeForce GTX 1630 EX (1-Click OC) przeprowadzono we współpracy z aktualnym Windowsem 10 64-bit November 2019 Update (1909) oraz sterownikami GeForce Game Ready Driver 516.59, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek wykorzystałem program Fraps w wersji 3.5.99 - również w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms, a przedstawione rezultaty są średnią arytmetyczną wyników uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o szczegółowości grafiki.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni/cache (Intel): 5,1/4,8 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-4000 MHz CL 15-15-15-35 2T (tRFC @ 300)
Ważne: ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU/VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!
Platforma testowa
Intel Core i9-10900K | |
ASRock Z490 Phantom Gaming-ITX/TB3 | |
Team Group NIGHT HAWK RGB 2x8 GB DDR4-3600 CL18 | |
Patriot Viper VPR100 512 GB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Noctua NH-D14 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test NVIDIA GeForce GTX 1630 w wersji KFA2 EX. Szalona wizja budżetowej półki według zielonych