Battlefield 1
Battlefield 4
Counter-Strike: Global Offensive
Crysis 3
Crysis Warhead
Dying Light
Far Cry Primal
Hitman
Project CARS
Rise of the Tomb Raider
Sniper: Ghost Warrior 3
Watch Dogs 2
Wiedźmin 3: Dziki Gon
Naturalnie także i w grach przyspieszenie testowanych procesorów przyniosło wymierne korzyści, adekwatne do różnicy w zegarze. Ciekawych pojedynków jest tutaj co niemiara, jako przykładowe mogę wymienić chociażby starcie Core i7-875K z odblokowanym Core i3, porównanie tego pierwszego do Ryzena 5 1400 (tyle samo rdzeni, wątków, cache L3, niemal identyczny zegar) czy rywalizację z zablokowanymi/niepodkręconymi Core i5. Niewątpliwie jest tutaj o czym pisać i co analizować, niestety trochę gorzej wygląda sytuacja Core i3-530. Clarkdale niewiele pomógł nawet tak wysoki zegar jak 4,4 GHz zarówno dla rdzeni, jak i QPI. Niedostatków konstrukcyjnych nie da się tutaj nijak obejść, skutkiem czego wspomniany CPU wypada zdecydowanie poniżej oczekiwań oraz swoich teoretycznych możliwości. Przeprowadzając prostą symulację w Crysis Warhead, wychodzi na to, że Core i3-530 potrzebowałby około 4,9 GHz (biorąc pod uwagę skalowanie, być może i więcej), żeby dorównać Core i7-875K taktowanemu zaledwie 4 GHz. Różnica jest więc naprawdę duża i w zasadzie niemożliwa do nadrobienia przy konwencjonalnych środkach chłodzenia.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test Intel Core i3-530 oraz Core i7-875K, czyli LGA 1156 po latach