Test monitora ASUS MX34VQ – zakrzywiony, wielki i funkcjonalny

Test monitora ASUS MX34VQ – zakrzywiony, wielki i funkcjonalny

Input lag to prawdopodobnie najważniejszy parametr z punktu widzenia gracza, ponieważ określa on czas, jaki upływa od momentu wydania polecenia do momentu ukazania się efektu na ekranie.

Dotychczas do pomiaru opóźnienia wykorzystywałem metodę fotograficzną, polegającą na zestawieniu testowanego monitora z hi-endowym panelem Acer Predator XB271HU, cechującym się minimalnym opóźnieniem. Technika ta spotyka się jednak coraz częściej ze skądinąd słuszną krytyką, ponieważ pojedyncze badanie zwraca tylko różnicę pomiędzy dwoma konkretnymi monitorami, nie globalnie porównywalny rezultat zdatny do przedstawienia w formie wykresu.

Zadecydowałem więc o zmianie procedury na bardziej obrazową. Kamera rejestruje obraz z częstotliwością 240 kl./s, co daje ok. 4 ms na klatkę. W tym czasie zwalniam przycisk myszy, powodując rozjaśnienie widocznego na ekranie baneru i wypuszczenie przytrzymywanego przyciskiem papierka. Przywiązanie do interwałów wyklucza dokładny pomiar, ale pozwala oszacować wartość przybliżoną. Wszystko doskonale obrazuje widoczna poniżej animacja.

We wszystkich przeprowadzonych próbach całkowite opóźnienie obrazu zamknęło się w 8 ms. Jako iż pojedyncza klatka przy 100 Hz pochłania 10 ms, absolutnie żaden gracz nie ma prawa na monitor ASUS MX34V narzekać, przynajmniej jeśli chodzi o sam input lag. Wybaczcie mi lekkie poruszenie obrazu, ale z przyczyn technicznych byłem zmuszony do przytrzymywania kamery ręką.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test monitora ASUS MX34VQ – zakrzywiony, wielki i funkcjonalny

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł