Zbiorczy test wydajności niedrogich kart graficznych w grach e-sportowych

Zbiorczy test wydajności niedrogich kart graficznych w grach e-sportowych

Metodologia

Testy wydajności przeprowadzane są w ustawieniach jakości grafiki i rozdzielczości widocznych na wykresach. Wykorzystany system operacyjny to Windows 10 Pro 64-bit, ze wszystkimi aktualizacjami dostępnymi na dzień przeprowadzenia pomiarów, tj. 01.03.2018. Ponadto, możliwie najaktualniejsze są wersje sterowników graficznych. Dla kart AMD jest to Radeon Software Adrenalin Edition 18.2.1, dla kart NVIDII zaś - GeForce Game Ready Driver 390.77.

Za procesor centralny służą, odpowiednio, podkręcony do 5,0 GHz Core i7-7700K oraz Pentium G4600, który, co oczywiste, pracuje przy domyślnej częstotliwości zegara taktującego, czyli 3,6 GHz. Pamięci natomiast ustawione są w trybie DDR4-2666, przy opóźnieniu CL15, chyba, że adnotacja na wykresie przedstawia coś innego. Do pomiaru liczby klatek, w przypadku braku wbudowanego narzędzia, posłużyły programy FRAPS 3.5.99 (DX 11) i PresentMon (DX 12), w autorsko zmodyfikowanej kompilacji. Wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych, w trzech odrębnych przebiegach. Co istotne, wszystkie próby testowe są uruchamiane po kilkunastominutowej rozgrywce, by wskazać wartości faktyczne, a nie szczytowe osiągane przed wystąpieniem ewentualnego throttlingu.

Wszystkie próby testowe uruchamiamy de facto pięciokrotnie. Dwa skrajne rezultaty są odrzucane, natomiast trzy pozostałe służą wyliczeniu średniej arytmetycznej, która to trafia na wykresy, jako końcowy wynik. Pozwala to zminimalizować błąd pomiarowy i potencjalną losowość.

Platforma testowa

Intel Core i7-7700K @ 5,0 GHz
Intel Pentium G4600 @ 3,6 GHz

Gigabyte GA-Z170-D3H
16 GB KLEVV CRAS 2666 MHz C15
Transcend SSD 230 512 GB
WD Caviar Blue 1 TB (WD10EZEX)
LC-POWER GP4 650 W
LC-POWER Gaming 978BG
LC-POWER LC-CC-120-X3
Philips 241P6VPJKEB

Platformę testową dostarczył:

Komentarze do: Zbiorczy test wydajności niedrogich kart graficznych w grach e-sportowych