Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 7 64-bit SP1 i sterownikiem ForceWare 368.69, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99. Wyniki przedstawione na wykresach są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Z kolei użyta rozdzielczość renderowania, 1280x720 pikseli, ma na celu wyeliminowanie zjawiska ograniczania wydajności przez kartę graficzną.
W momencie wykonywania pomiarów wydajnościowych zamontowane są dwa moduły, nawet gdy w komplecie znajduje się ich więcej. Wynika to z faktu, że po obsadzeniu wszystkich slotów wydajność ulega nieznacznej poprawie w części testów. Natomiast podczas prób podkręcania moduły zasilane są napięciem 1,55 V.
Platforma testowa
Intel Core i5-6600K | |
Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | |
Gainward GeForce GTX 960 OC | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Scythe Mugen MAX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test pamięci Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL 15